Les associacions inscrites en el registre corresponent han d'adaptar els seus estatuts en el termini de dos anys a partir de l’entrada en vigor de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març (entrada en vigor dia 26 de maig de 2002).
A) ADAPTACIÓ A LA LLEI ORGÀNICA 1/2002, DE 22 DE MARÇ, REGULADORA DEL DRET D’ASSOCIACIÓ, SENSE MODIFICACIÓ D’ESTATUTS.
Els documents que s’han de presentar per sol·licitar l’adaptació a la Llei orgànica 1/2002, sense modificació d’estatuts, perquè el contingut s’ajusta a les previsions d’aquesta norma, són:
- Certificat expedit pel secretari de l’entitat, amb el vistiplau del president, en el qual es faci constar:
-
L’acord de la submissió als preceptes de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació, i la manifestació que no és necessari dur a terme la modificació perquè s’ajusta al text legal citat.
-
Que l’entitat es troba en situació d’activitat i funcionament.
-
El domicili social, amb indicació del carrer, el número o el lloc de situació, la localitat, el municipi, la província i el codi postal.
-
La identificació dels titulars dels òrgans de govern i representació, amb el seu nom, nacionalitat i domicili. Quan aquests càrrecs siguin ocupats per persones jurídiques, s’han de fer constar les dades de la seva raó social i d’identificació d’aquestes, i els noms, la nacionalitat i els números de document d’identificació i domicilis de les persones que actuen com a representants d’aquelles. En ambdós casos s’ha de fer constar la data de l’elecció dels càrrecs i la seva vigència. EN CAS QUE S’HAGIN PRODUÏT CANVIS EN ELS MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA, ES NECESSARI FER TAMBÉ EL PROCEDIMENT D’INSCRIPCIÓ DE CANVI DE JUNTA.
- Copia del DNI o document acreditatiu de la identitat dels representants (president i secretari) de l’associació.
- Taxes: ha de presentar-se l’imprès d’autoliquidació, validat per qualsevol entitat bancària, justificatiu d’haver abonat la taxa establerta (vegeu taxes).
- Sol·licitud (original i còpia), formulada pel representant de l’entitat en la qual figurin les dades d’identificació del sol·licitant (nom, número del document d’identitat, domicili i número de telèfon i la identificació de l’associació que representa (nom, CIF, número d’inscripció en el Registre d’Associacions i domicili). La sol·licitud, juntament amb la resta de la documentació, ha de dirigir-se al Registre d’Associacions de la Conselleria de Presidència i Esports del Govern de les Illes Balears (plaça de la Drassana, 4. 07012, Palma).
B) ADAPTACIÓ A LA LLEI ORGÀNICA 1/2002, DE 22 DE MARÇ, REGULADORA DEL DRET D’ASSOCIACIÓ, AMB MODIFICACIÓ D’ESTATUTS
Els documents que s’han de presentar per sol·licitar l’adaptació a la Llei orgànica 1/2002, amb modificació d’estatuts, són:
- Certificat expedit pel secretari de l’entitat, amb el vistiplau del president, en el qual es faci constar:
-
L’acord d’adaptar els estatuts a les previsions de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació i la submissió al que aquesta Llei estableix.
-
Que l’entitat es troba en situació d’activitat i funcionament.
-
El domicili social, amb indicació del carrer, el número o el lloc de situació, la localitat, el municipi, la província i el codi postal.
-
Identificació dels titulars dels òrgans de govern i representació, amb el seu nom, la nacionalitat i el domicili. Quan aquests càrrecs siguin ocupats per persones jurídiques, s’han de fer constar les dades de la seva raó social i d’identificació d’aquestes, i els noms, la nacionalitat i els números de document d’identificació i domicilis de les persones que actuen com a representants d’aquelles. En ambdós casos s’ha de fer constar la data de l’elecció dels càrrecs i la seva vigència. EN CAS QUE S’HAGIN PRODUÏT CANVIS EN ELS MEMBRES DE LA JUNTA DIRECTIVA, ÉS NECESSARI FER TAMBÉ EL PROCEDIMENT D’INSCRIPCIÓ DE CANVI DE JUNTA.
- Còpia del DNI o del document acreditatiu de la identitat dels representants (president i secretari) de l’associació.
- Dos exemplars del text íntegre dels nous estatuts adaptats, que han de contenir els articles modificats, signats pels representants de l’entitat en totes les pàgines, i s’ha de fer constar al final, mitjançant la diligència corresponent, que han estat modificats per adaptar-los a les previsions de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, per acord de l’assemblea general que s’haurà reunit amb aquesta finalitat, la data de la qual, s’ha de concretar.
- Taxes: ha de presentar-se l’imprès d’autoliquidació, validat per qualsevol entitat bancària, justificatiu d’haver abonat la taxa establerta (vegeu taxes).
- Sol·licitud (original i còpia), formulada pel representant de l’entitat en la qual figurin les dades d’identificació del sol·licitant (nom, número del document d’identitat, domicili i número de telèfon) i la identificació de l’associació que representa (nom, CIF, número d’inscripció en el Registre d’Associacions i domicili). La sol·licitud, juntament amb la resta de la documentació, ha de dirigir-se al Registre d’Associacions de la Conselleria de Presidència i Esports del Govern de les Illes Balears (plaça de la Drassana, 4. 07012, Palma).
|