Canvis dels membres dels òrgans de govern: Junta de Govern

Els estatuts han de fixar el termini del mandat dels òrgans de govern del col·legi, que són l’assemblea general i la junta directiva.

Els membres que es renoven són els de la junta directiva, el president o la presidenta, el secretari o la secretària, i en alguns supòsits altres membres d’aquesta ho són també de l’assemblea general. Els estatuts regulen la manera de renovació dels càrrecs mitjançant la convocatòria de les eleccions corresponents.

Així mateix, els estatuts també estableixen si els càrrecs són o no renovables i quants cops es poden renovar.

En haver elegit els nous membres de la junta de govern, el secretari o la secretària de la nova junta del col·legi ha d’expedir un certificat que ha de contenir la data de les eleccions, els vots a favor, en contra, les abstencions i els vots nuls, i la identificació dels membres elegits o renovats (el nom, els llinatges, el DNI i la data de naixement). El certificat ha de dur el vistiplau del president o de la presidenta, o del degà o de la degana de la corporació.

El termini màxim per presentar-lo en el Registre de Col·legis Professionals de les Illes Balears per inscriure el canvi dels membres dels òrgans de govern és d’un mes des que s’hagi dut a terme la presa de possessió de la junta de govern elegida o renovada.

 

Documentació que cal aportar: